Sparrow Hawk R (M 1:3)

Hello,
We're planning to build a model of glider for GPS-TRiangle and similar competition.
Currently the choice was made on Sparrowhawk R in 1:3 scale, wingspan of 4,5m with winglets or 5m without them.
Model will be built in full composite technology.

We would like to know your opinion about this project.

SparrowHawk-R-Brochure_800.jpg

P1070196-small.jpg


P1070199-small.jpg


P1070202-small.jpg


P1070206-small.jpg


Homepage of manufacturer - > http://windward-performance.com/sparrowhawk-r/
 
Hi Christopher,

great Project! For some Time i have seen the duck Hawk! Since then, I planed to create molds for a duck Hawk in 1:3, but I haven't has the Time yet!

Please keep us in the Loop about your project!

Many greetings
Tobi
 
Here is a preview of rendered images made by our chief designer - also Christopher, which shows our capabilities and our serious attitude towards this subject.


antares_1_800.png


antares_2_800.png


antares_3_800.png


antares_4_800.png


antares_1a800.png


Ash_31_1_800.png


Ash_31_2_800.png


ASH_geo_ok_2_800.png


Jonkers_1_800.png


Jonkers_cpt_800.png


Rubin_HQ_800.png


Stingray_800.png


stingray_ogon_800.png


Stingray_wingtip_wireframe_800.png


Stingray_wingtip_800.png
 

flowmotion

User gesperrt
Can`t follow you!
You show us three different models/CAD-Models
And now ?
Do you wanne go for an GPS-triangle competition with an Stingray ?
Or do you just wanna show us what the designer is able to "produce" in the CAD

Hannes
 
Can`t follow you!
You show us three different models/CAD-Models
And now ?
Do you wanne go for an GPS-triangle competition with an Stingray ?
Or do you just wanna show us what the designer is able to "produce" in the CAD

Hannes

Hello Hannes,

The CAD' images above are only showing our possibilities.

Our main goal is to design SparrowHawk R model in 1:3 scale, which will work in GPS-triangle competition.

Regards,
Christopher
 

Bolzer

User
Schöner Beitrag und tolle CAD Zeichnungen, doch nicht jeder kann Englisch.
Es wäre schön, wenn ihr diese Beiträge auch in Deutsch verfassen würdet, für die nicht englisch sprechende Gemeinde. :D

Nur so als Anregung gedacht. ;)


Gruß Bolzer
 

Eckart Müller

Moderator
Teammitglied
Anmerkung des Moderators!

Anmerkung des Moderators!

Entweder geht's jetzt hier so weiter, dass die Mehrheit der User auch ohne Fremdsprachenkenntnisse mitlesen kann, oder das Ende der Fahnenstange ist erreicht. Ich hatte insgeheim gehofft, der Bitte von Bolzer wäre gefolgt worden. Meine Intervention wäre dann vermeidbar gewesen...:rolleyes:

Ich bin jetzt also gezwungenermaßen bei euch...

33-Augen.gif
 
Hello,
We're planning to build a model of glider for GPS-TRiangle and similar competition.
Currently the choice was made on Sparrowhawk R in 1:3 scale, wingspan of 4,5m with winglets or 5m without them.
Model will be built in full composite technology.

We would like to know your opinion about this project.

translate.google.com

Hallo,
Wir planen, ein Modell des Segelflugzeugs für GPS-Dreieck und ähnliche Konkurrenz zu bauen.
Derzeit ist die Wahl, die Sie es geschafft SparrowHawk R in 1:3 scale, Spannweite von 4,5 m mit Winglets oder 5m ohne sie.
Das Modell wird in voller Composite-Technologie gebaut werden.

Wir möchten gerne Ihre Meinung über das Projekt wissen.

Here is a preview of rendered images made by our chief designer - also Christopher, which shows our capabilities and our serious attitude towards this subject.

translate.google.com

Hier ist eine Vorschau der gerenderten Bilder von unseren Chefdesigner gemacht - auch Christopher, die unsere Fähigkeiten und unsere ernste Haltung gegenüber diesem Thema zeigt.
 

Oli L.

User
Hallo ,
ob Englisch oder Deutsch ist mir eigentlich egal.. auch mit google Translate lässt sich leben. Wichtiger ist für mich das solche Projekte Dokumentiert und vorallem in Angriff genommen werden.

Zum Projekt :

Sehr schöner Flieger für die Scale Klasse, ich Persönlich denke aber er wird einfach zu klein sein. Wichtig ist die gute Sichtbarkeit. Ich selbst fliege eine DG-600 mit 5m und finde Sie ungeeignet für die Scale Klasse, die Silhouette des Fliegers ist einfach zu klein.

Es wird einfacher bei der 18m Klasse da hat man dann mal 6m im Modell. Um konkurenz fähig zu sein sollte auch das größenkriterium der Flieger beachtet werden. Was hilft es wenn der Flieger super geht aber schlecht zu sehen ist.

Gruß Oli
 

Bolzer

User
Das Vorweg, ich versteh englisch. :p

Mir ging es darum das die Mehrheit mitlesen kann.
Nun bin ich gespannt wie dieser Beitrag weitergeht.


Gruß Bolzer
 
CAD vs. (gegenüber) ) Aerodynamik

CAD vs. (gegenüber) ) Aerodynamik

Hallo,
vorab, ich mag die geplante Größe. Das das Modell damit für die GPS Aufgabe zu klein ist, mag sein. Ich war noch nie auf einen GPS Wettbewerb.
Nicht so einfach wird die Aerodynamik sein. Sehr schlanke Fläche, also weniger RE Zahl und komplizierte Statik. Kleines HLW, Flugstabilitaet müsste man mal rechnen.
Ich glaube, es hat seine Gründe, warum P.Kolb mit der Neukom AN 66 einen Youngtimer nachgebaut hat

I like the size but it maybe true that the plane is too small for GPS competition. I have no experience in that task.
Anyway aerodynamics won`t be simple. Slim wings mean low RE number. Therfore low drag is not easy to achieve, compared with other 1/3 scale planes from the 15m size. If you calculate the airfoils, I am afraid they will be thin.That means difficult statics as well even with a full carbon wing (for which there is no alternative)
There are reasons why P.Kolb chose a Youngtimer Neukom AN 66. Just look at the drawing
Anyway carry on because this plane has its special looks
Stefan
 
...on the slope

...on the slope

P.S. don`t give a damn on GPS comps (although there might be customers with money).
I like to see that plane built exactly that size on a decent slope... .
Stefan
 
Ansicht hell / dunkel umschalten
Oben Unten