Kingtech K86 g4+ ist da

dr.tom

User
Der neueste Kingech ist eingetroffen, es ist ein K86g4+, 23 % leichter als K85 :)


und vor nicht allzu langer Zeit bin ich mit einem K80 geflogen, der 2x schwerer war

K-86G4+ SPECIFICATIONS

Diameter: 76mm ( 2.99” )

Length: 178mm ( 7.00” )

Weight: 725g ( 1 lb 9 oz ) not including bracket

Maximum RPM: 176,000

Thrust: 8.6 kg @ 15° C. ( 18.95 lb @ 59° F )

EGT: 700°C max

Fuel consumption: 300 g / min

Fuel: Diesel, Jet A1, Kerosene

Lubrication: 5%


Das ist das erste in Europa, ich hoffe, dass alles gut funktioniert :)

Danke JMB



Morgen probelauf
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Zuletzt bearbeitet:

Mark M

User
Welches Schubrohr verwendest du dazu?

Bei einem leichten Set-up könnte ich mir die auch in der C&C MB339 2*2 vorstellen.

Gruß
Mark
 

dr.tom

User
Pipe - stock one for MB 339 Hangar 9.
60mm ID.

Dumbatz - this is k86 topic,
Freely open x95 topic, no problem.

K runs on diesel OK and can run on full throttle, while some other are not tecommended for diesel in manual,
And thets even written in manual

also that on X turbines full throttle should be used in short bursts on takeoff and later,
not going into brand war but everyone buys what he wants...

Cheers :)
 
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