Shoestring
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@ Rennversemmler
@ Rennversemmler
Du bist FALSCH Informiert.
Frank A. und Ich haben bei justengines uk insgesammt
4 Stück SH .15, (short engines) bestellt und gekauft.
Wenn du die Bilder zoomst steht unter dem Schalldämpferflansch .15 .
Also keine PANIKMACHE , es bleibt nach wie vor bei 2,5cc / .15cu.inch.
Zum Vergleich, der 16er hat längere Flansche, s. Bill Bischoff Motor,
die der 15er nicht hat, siehe Peter Foto.
Bill fliegt mittlerweile auch den 15er.
Der 16er war für Bill NUR ein schnell verfügbares Testobjekt und
ist dort für Sportsman Goodyear Racing NICHT Qualifiziert.
Andrew justengines hat auf seiner www die falschen Maße, Bohrung , angegeben.
Das weis er auch ….aaaber .rexit usw etc.etc. .
Wozu 2,6ccm ? wir sind bei Indy immer noch bei der 30/10 Regel.
Zitat:
Also bitte nur den .16 kaufen, wenn ihr euch dem Risiko bewusst seit, dass der beim Indy evtl. nicht zugelassen sein wird.
Zitat Ende.
FAKE NEWS !.
BITTE NICHT...…..es sollte schon bei .15 Motore bleiben.
Basti sollte noch einmal aufmerksam lesen und
das betreffende Foto zoomen,
die falsche Bohrungsangabe v. Andrew ignorieren,
und danach feststellen dass es hier NUR um 2,5er/.15 geht,
SONST NIX.
Zitat Bill Bischoff:
Hello, Peter.
Here's something you and your friends may be interested .
Go to justengines.co.uk and look at the SH .15 engine.
It has the same mounting, accepts the same venturi,
fits the same shutoff, and has the same 5mm prop shaft as the ASP.
A US importer has started selling the SH .16, which is the same engine with a slightly bigger bore.
I just got mine yesterday, and will fly it today.
After I ordered it, I discovered the .15 version was available from Just Engines, so I ordered one of those also.
This engine uses a head button with a separate head clamp.
The head clamp is big and square, so I turned it down to about 32 mm.
I have attached pictures before and after the modification.
The .16 has the 15.4 mm bore, and the .15 has a 15 mm bore.
I have seen this misquoted several places.
That is what makes the .16 different from the .15.
We flew the .16 today on a sport Goodyear model.
I was quite pleased.
With the same venturi as the ASP it was a bit faster, got very good mileage, and many one flip starts.
It liked to be wet for best starting.
I am hoping when I get the .15 it is just as good.
Our rules on engines are a bit more strict, and we would need to give it special approval, just as we did with the Magnum/ ASP.
Bill Bischoff
President NCLRA
Grüße
Peter
@ Rennversemmler
Du bist FALSCH Informiert.
Frank A. und Ich haben bei justengines uk insgesammt
4 Stück SH .15, (short engines) bestellt und gekauft.
Wenn du die Bilder zoomst steht unter dem Schalldämpferflansch .15 .
Also keine PANIKMACHE , es bleibt nach wie vor bei 2,5cc / .15cu.inch.
Zum Vergleich, der 16er hat längere Flansche, s. Bill Bischoff Motor,
die der 15er nicht hat, siehe Peter Foto.
Bill fliegt mittlerweile auch den 15er.
Der 16er war für Bill NUR ein schnell verfügbares Testobjekt und
ist dort für Sportsman Goodyear Racing NICHT Qualifiziert.
Andrew justengines hat auf seiner www die falschen Maße, Bohrung , angegeben.
Das weis er auch ….aaaber .rexit usw etc.etc. .
Wozu 2,6ccm ? wir sind bei Indy immer noch bei der 30/10 Regel.
Zitat:
Also bitte nur den .16 kaufen, wenn ihr euch dem Risiko bewusst seit, dass der beim Indy evtl. nicht zugelassen sein wird.
Zitat Ende.
FAKE NEWS !.
BITTE NICHT...…..es sollte schon bei .15 Motore bleiben.
Basti sollte noch einmal aufmerksam lesen und
das betreffende Foto zoomen,
die falsche Bohrungsangabe v. Andrew ignorieren,
und danach feststellen dass es hier NUR um 2,5er/.15 geht,
SONST NIX.
Zitat Bill Bischoff:
Hello, Peter.
Here's something you and your friends may be interested .
Go to justengines.co.uk and look at the SH .15 engine.
It has the same mounting, accepts the same venturi,
fits the same shutoff, and has the same 5mm prop shaft as the ASP.
A US importer has started selling the SH .16, which is the same engine with a slightly bigger bore.
I just got mine yesterday, and will fly it today.
After I ordered it, I discovered the .15 version was available from Just Engines, so I ordered one of those also.
This engine uses a head button with a separate head clamp.
The head clamp is big and square, so I turned it down to about 32 mm.
I have attached pictures before and after the modification.
The .16 has the 15.4 mm bore, and the .15 has a 15 mm bore.
I have seen this misquoted several places.
That is what makes the .16 different from the .15.
We flew the .16 today on a sport Goodyear model.
I was quite pleased.
With the same venturi as the ASP it was a bit faster, got very good mileage, and many one flip starts.
It liked to be wet for best starting.
I am hoping when I get the .15 it is just as good.
Our rules on engines are a bit more strict, and we would need to give it special approval, just as we did with the Magnum/ ASP.
Bill Bischoff
President NCLRA
Grüße
Peter