ENCANTO x F3L-F5L

ORLA

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In Holland (as in Germany?) 3d parts are not allowed. Are these 3d parts also included in wood in the kit?
Die verwendeten D-Teile sind wie folgt Ballastwellen, Begrenzungsrechtecke für Ballast und Hakenrahmen Der Bock für den Aufzug war umstritten, er ist aus Holz gefräst.
 

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ORLA

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I have some time today, so I'm bidding on something about an electro hull. I tried to make the hull as slim as possible, in the case of F3L versions the hull is about 24 mm, considering the diameter of the engine and therefore the internal diameter so that it can be replaced if necessary, the internal diameter turned out to be 25.5 mm. The used engine fell on an inruder from Ivan Horejší Dualsky XM2523EG-22 2900 rpm. The side panels of the electric versions are no longer composed of lightweight poplar and balsa but only full poplar, thus the outer diameter of the hull was 31.5 mm. Of course, we were thinking of fitting a two-cell Lipol but also a three-cell into the hull. Considering that we moved the servos to the center of gravity in the hull, there is enough space. The cone used was a 25mm diameter propeller 6.5/4. With this assembly and two cells, the consumption was 19 Amp, which the seller indicates as the maximum for 15s. That's why we switched the engine on to a three-position switch and set the second position to a consumption of approx. 15A, even with this consumption, the model climbed approx. 6.5-7m/s, and if it wasn't enough, there was still the TURBO option for those few seconds. We used a regulator from the Leomotion brand, which is 30A, but mainly has a BEC on the HV output, since there are still few small regulators on the market. The entire set of motor, propeller, controller, cone weighs 49g. You can see in the photos that there is no problem with two articles and it is fine with three articles. Of course, we will also try a stronger version of the /Heavy/ three-cell engine, but unfortunately I'm already waiting for Christmas and vacation because we have a pre-Christmas rush in the company, so something about this assembly.

Good day friends
 

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Marcel85

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Mein Encanto ist fertig. Ich bin sehr zufrieden mit der Qualität und Passform. Jetzt warte auf schönes Wetter und dann können wir einfliegen :)

Im Rumpf 2x Chaservo HV06 und im spoiler 2x Chaservo DS06. R5L empfanger und 2s Lipo.
Anhang anzeigen 12624075Anhang anzeigen 12624077Anhang anzeigen 12624078Anhang anzeigen 12624080
wahnsinn wie weit hinten der CG ist. Aber die Fläche ist auch sehr tief und der Heckausleger sehr lang. Ich bin auf deinen Erfahrungsbericht gespannt. ;)

Grüße Marcel
 

Marcel85

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Hallo Marcel,
Hier was Bilder mit Rumpfvergleich zum Purito.
Links, normale Purito, mittendrin Purito mit langer Rump und Rechts der Encanto rumpf.

Cheers,
Lyckele

Ja, der Abstand Nasenleiste Flügel zu HLW ist der gleiche wie beim Prime III mit VLW. Das sind 888mm. Ich glaube das sind aktuell die F3L Flieger mit dem längsten Heck wenn mich nicht alles täuscht. Dadurch (und natürlich die Flächentiefe von 215mm) kann man den Schwerpunkt auch so weit nach hinten nehmen.

Ich hoffe, dass ich dieses Jahr einen Encanto mal zur Probe fliegen kann. Dir auf jeden Fall viel Spaß. In Holland ist es aber noch starker Wind, oder ?

Beste Grüße Marcel
 

Lyck

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Heute mal der Encanto geflogen. Erste Eindruck war genial.
Reagiert gut, lauft geil ohne Zuviel hohe zu verlieren. Kreisen geht auch sehr gut. Geflogen bin ich auf 105mm, Im Moment fühlt sich das gut an.
Leider is mein lokales Feld scheisse, alles dreckig und sehr nass. Alle Landungen in der hand :)
Jetzt warte auf Frühling und Schönes Wetter
 

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