I'm a jet pilot and I fear this type of thing happening. There is such a desire to turn back to the runway but big risk it could end in a stall and a bad crash. This guy is a pro and deals with it very well with his 2.5m Tomahawk Futura.
Trom time to time, exercise sailplane flying....I'm a jet pilot and I fear this type of thing happening. There is such a desire to turn back to the runway but big risk it could end in a stall and a bad crash. This guy is a pro and deals with it very well with his 2.5m Tomahawk Futura.
Hi Meier 111,
a serious question deserves a serious answer !
I would like to extend the question: Are there most typical reasons for flame out and for that reason most typical measures to avoid these ?
Ich würde die Frage gerne erweitern: Gibt es sehr typische Gründe für Flame Out und gibt es daher sehr bekannte Maßnahmen, das zu verhindern ?
VG
Markus
I am always wondering that in 2015 the "normal" turbines are still prone to flame out (but it is a matter of fact, that there is basicly no innovation since rather 15 years). That's why I am flying a Hawk. Here is a flame out absolutely impossible...unless there is no fuel in the tank, of course.
Ich wundere mich, dass es 2015 noch immer zu Flame Outs kommt. Dafür fliege Ich auch eine Hawk. Hier ist ein Flame Out nicht möglich...es sei es ist kein Sprit mehr im Tank
Gruß
Bernd
..also, ich hätte kurz vor Bodenkontakt noch die Klappen eingefahren... ;-)
ich hätte sie erst gar nicht ausgefahren, denn Fahrt ist die halbe "Miete"...
Die Fahrt braucht man, um den Auftrieb sicherzustellen,
(Nur beim Fahrwerk, da gilt eindeutig: Ganz rein oder ganz raus!)
Hi Meier 111,
a serious question deserves a serious answer !
I would like to extend the question: Are there most typical reasons for flame out and for that reason most typical measures to avoid these ?
Ich würde die Frage gerne erweitern: Gibt es sehr typische Gründe für Flame Out und gibt es daher sehr bekannte Maßnahmen, das zu verhindern ?
VG
Markus
Also, wie damit umgehen, und nicht, wie verhindern.How to deal with a flameout on take-off?