Neue Xicoy Turbinen X90 und X120

MarkusD

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Gaspar hat wieder mal was innovatives abgeliefert


In the early 2000s, Wren Turbines launched the famous Wren44, the smallest engine available at the time. The diameter of the engine was only 76mm and in its earliest form, the MW44 developed 30N of thrust, later variants increasing to 50N. Its size quickly defined the standard in small engine class, and several manufacturers developed engines of similar size, increasing the power in every new model, currently within the market, this diameter engine covers a range of thrusts, 45N, 50N, 55N, and 70N.


The X90, as all Xicoy engines, push the limit well beyond our competitors, raising the power to 90N, 3 times the power of the original MW44 and with the added benefit of lower overall weight.

Thanks to the FlexThrust technology, the X90 can be used in all aeromodels designed for the MW44 and similar engines of 45N to much bigger models needing up to 90N, greatly improving the choices when looking for your next plane!
As with all Xicoy Engines our purpose designed X90 electronics offers an industry leading simple, lightweight installation. One of The biggest hurdles in Turbine Design is Specific Fuel Consumption (SPFC), the X90 has the lowest TSFC.




Towards the end of the 1990's, Wren developed and set a new standard of small engine known as the MW54. This legendary engine gave a power output of 54N, with a can size of 90mm. It was smaller than the standard at the time, the engines derived from the KJ66 design with can sizes of around 110mm.

Over time, the power increased and many manufacturers developed engines of this 90mm can size, up to a power of 100N.



Our new engine goes one step further again, achieving 120N of thrust with low Specific Fuel Consumption.


The X120 boasts new electronics which keeps up with typical to Xicoy standards, simple lightweight installation and of course it incorporates our FlexThrust Technology giving you anywhere from 60N to 120N at the press of a button. The X120 is perfect for all those popular models that need engines in the range of 60N to 120N. Plenty of kits available to chose from that are of a affordable and practical size. Having an engine that can be used on all of them, the investment on a X120 is a perfect, long term,decision!!
 

Heinz234

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Saugeil. JetLegend F18, zwei mal X90, dann klappts auch mit den 25kg zweimotorig. Bei den angegebenen verbräuchen muss man dann nicht mal viel Kraftstoff mitnehmen...
 

brosi

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Bin gespannt wie die Dinger sind. Ich kauf mir mal ne 120er und werde berichten. Scheint ja durchaus Innovativ zu sein.

Gruß
Brosi
 
Würde mich auch interessieren...

Gegenüber einer Bf140 würde man damit 500gr Systemgewicht + 1Li-Ionen Zelle + Trimmblei + etwas weniger Sprit, also insgesamt etwa 800-1000 Gramm sparen, bei ca 2 Kg weniger Schub...

Gruß Jürgen
 

Klaus1

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Die Technischen Daten zur 120er sind ne Ansage. Die Referenz in der 12 Kg Klasse.
 

Mc.Fly

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Auch die Daten zur x90 sind unübertroffen! Die wiegt weniger als die M70XBL und hat 2 kg mehr Schub. Ist genau das Richtige für meinen 6kg Flieger :D
 

Mc.Fly

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Das war auch die Aussage zur x90, wenn Corona nicht dazwischen funkt und alle Zulieferer die Teile liefern, wird's gegen Weihnachten was werden.
 

stipsi

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Ja, geht mir genau so.
Gaspar hat mir aber schon mitgeteilt, das es mit meiner aufgrund der hohen Anzahl der Vorbestellungen vor Weihnachten eher nichts werden wird...
 

tomtom

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Salve
das dürfte ja jedem klar gewesen sein, dass das dieses Jahr nix mehr wird.

Die Turbine ist aber meist auch das letzte Bauteil was ich einbaue und die Bausaison hat ja gerade erst begonnen.

Warte auch auf meine 2 90er für eine A10, aber mir kommt es nicht auf ein paar Wochen an.

Gruß
Thomas
 
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