Nun, bei einem Schlepp gab es ein Problem. Der Segler hatte 90Grad Schräglage hinter dem Schlepper. Also ausklinken, abtauchen um Geschwindigkeit zu bekommen, Flächen ausrichten und Höhe ziehen bis wieder Normalfluglage erreicht war. Das alles binnen Sekunden. Die Flächen bogen sich furchtbar und ich hörte es innerlich bereits knacken, aber nichts passierte. Die Struktur ist also durchaus gut genug, ich würde aber selbst so nie fliegen!
Die Änderungen zum Bauplan sind also das Strongal-Rohr mit GFK-Füllung für die Zentralsteckung und 55g/qm Glasfaser anstatt der vorgeschlagenen 25g/qm.
Well, I had an emergency exit behind the tug. The glider had a 90degree angle to the left, so I open the clutch, went a bit down to get some speed, brought the glider in level and pulled the elevator to come back to straight flight. This all in a few seconds. The wings bended so much, I already heard it cracking, but nothing happen. It looked terrible, but the structure ist strong enough. I would never fligh so hard in normal circumstances!
Only improvments to the plan the Strongal/fiberglas wing joiner and the 55gramm fiberglas mat instead of 25gramm recommendation
Die Änderungen zum Bauplan sind also das Strongal-Rohr mit GFK-Füllung für die Zentralsteckung und 55g/qm Glasfaser anstatt der vorgeschlagenen 25g/qm.
Well, I had an emergency exit behind the tug. The glider had a 90degree angle to the left, so I open the clutch, went a bit down to get some speed, brought the glider in level and pulled the elevator to come back to straight flight. This all in a few seconds. The wings bended so much, I already heard it cracking, but nothing happen. It looked terrible, but the structure ist strong enough. I would never fligh so hard in normal circumstances!
Only improvments to the plan the Strongal/fiberglas wing joiner and the 55gramm fiberglas mat instead of 25gramm recommendation